Koľko kalórií máte denne zjesť? Tu je odpoveď

Koľko kalórií denne zjesť / vypiť? Otázka, ktorá trápi veľa ľudí. Na internete je veľa kalorických kalkulačiek, ktoré na základe zadaných údajov vypľuť hŕbu čísel. Sú to správne čísla? Má cenu sa nimi riadiť? Mala by každá 30 ročná žena, vážiaci 70 kg prijať rovnaké množstvo kalórií? Rozhodne nie!

Metabolizmus každého z nás je úplne jedinečný, rovnako ako naša osobnosť. Každý metabolizuje sacharidy, tuky a bielkoviny trochu inak. Kalorické kalkulačky sú teda vhodné len pre získanie „určité“ predstavy. Aby sme spočítali, koľko kalórií máme zjesť potrebujeme poznať pár nasledujúcich informácií. K zisteniu optimálneho kalorického príjmu určite nepotrebujete výšku, váhu alebo vek.

Najprv je potrebné zistiť koľko kalórií počas dňa spálite, a čoho sa snažíte dosiahnuť. Chcete schudnúť? O koľko chcete byť chudší? Ako rýchlo chcete schudnúť? Najskôr si musíte stanoviť cieľ. Cieľ, ktorý bude realistický a udržateľný.

Ideálne je váhový úbytok okolo 1kg týždenne. Väčšie rozdiely často vedú k strate svalovej hmoty a to určite nechcete. Oveľa väčšiu šancu, udržať si finálny váhu, máte ak sú zmeny pomalé. Ľudia často chcú všetko a pokiaľ možno hneď. Uvedomte si že 1 kg týždenne je za pol roka 24kg. Keď v novembri začnete s chudnutím, do leta je vaša postava perfektné.

Koľko kalórií môžete spáliť?

Väčšina ľudí sa zaujíma o to koľko kalórií spáli počas konkrétneho cvičenia. Pritom by sa mali zaujímať o to, koľko spáli po zvyšok dňa. Priemerný človek môže spáliť cca 100 kalórií pri ubehnutí 1,5 kilometra. Ak zabehnete 5 kilometrov, spálite približne 300 kalórií. To je dobré, ale po zvyšok dňa, dokonca aj v spánku spálite tisíce kalórií. Ako je to možné? Pretože po správnom cvičení sú vaše svaly veľmi metabolicky aktívne. Táto svalová aktivita vyžaduje veľké množstvo kalórií pre ich udržanie. Preto pre rýchle zbavenie sa tukov stojí za to zamerať sa nielen na stravu, ale aj na budovanie svalov. Je super, že cvičením spálite niekoľko stoviek kalórií, ale skutočné kúzla sa dejú, keď budujete svaly. Každý sval navyše vám pomáha zbaviť sa tukov a to aj keď sedíte celý deň v kancelárii na stoličke ako ja.

Koľko kalórií jesť aby človek schudol?

Takže už vieme prečo cvičiť, aby telo pálilo čo najviac kalórií počas dňa. Stále ale nevieme koľko kalórií prijímať. Najlepší spôsob ako zistiť koľko kalórií za deň prijať „spočítate“ nasledovne.

Stanovte si cieľ, koľko chcete každý týždeň schudnúť. Naplánujte si cvičebný program. Uistite sa, že máte kombináciu silového a kardio tréningu. Kúpte si zošit, z ktorého urobíte svoj jedálny denníček a zaznamenáte do neho každé jedlo / pitie a počet kalórií.

Prijmite denne 2000 kalórií. Naplánujte si jedálniček dopredu, takže budete vedieť, koľko čoho máte zjesť. Kalórie by mali byť zo zdravého jedla. Pre meranie kalórií môžete použiť napríklad kalorické tabuľky. Po pár dňoch sa zvážte. Ak váha klesla, zvýšte príjem o 500 kalórií, ak stúpla znížte príjem.

Možno to znie nezmyselne, ale cieľom je dostať sa na také množstvo kalórií, kedy je vaša váha konštantná. V ten okamih totiž viete, koľko kalórií potrebujete zjesť aby ste mohli schudnúť. Samozrejme ideálne je vedieť či sa zbavujete tukov a naberáte svaly. Preto je dobré zmerať si percento tuku a v najlepšom prípade aj percento svalovej hmoty.

Akonáhle budete poznať svoj normálny kalorický príjem uberte 500 kalórií a budete chudnúť 0,5 kg za týždeň.