Ako často je dobré cvičiť?

Otázka, ktorá zaujíma naozaj veľa ľudí. Ako často cvičiť aby som _____ doplňte si. Odpoveď je v zásade jednoduchá. Záleží na vašom súčasnom stave a aký ste si stanovili cieľ. Niekto, kto chce schudnúť 10 kíl, bude musieť makať viac, než ten čo si chce váhu len udržať. Ak chcem zlepšiť silu, budem musieť makať viac, ako niekto, kto chce len vyzerať lepšie v plavkách a oblečenie.

Prekvapivo táto odpoveď nikoho neuspokojí.  Takže si otázku aj následnú odpoveď skúsime rozobrať trochu podrobnejšie.

Ako často mám cvičiť, keď chcem schudnúť?

Nie je žiadnym tajomstvom, že čím častejšie budete cvičiť, tým rýchlejšie uvidíte výsledky. Na druhú stranu samotné cvičenie bez správnej stravy nemá na znižovanie váhy žiadny vplyv.

Ak ste práve začali a vrhli sa do chudnutia, prvé čo potrebujete urobiť, je zamerať sa na tuk. To je čo vás zaujíma. Potrebujete si merať% tuku v tele. To môžete urobiť buď pomocou múdrej váhy. alebo veľmi lacným riešením pomocou kaliperačných klieští.

Akonáhle viete koľko máte tuku, môžeme sa ho začať zbavovať. Začiatočníkom odporučím 3x týždenne HIIT tréning na 10 minút. Je to krátke a účinné. Zvyšok dní venujte dlhým prechádzkam, výletom na bicykli, chodenie po horách prípadne iné zábavné aktivite. Byť chudý a fit nie je otázkou mučenia sa v posilňovni, ale zmenou životného štýlu. Nájdite si aktivitu, ktorá vás bude baviť a na ktorú sa budete tešiť.

Považujete sa za pokročilého cvičenca? Zacieľte svoj HIIT tréning na 12-15 minút, pokojne aj 4x-5x týždenne.

Nech je váš tréningový plán najdokonalejší, akonáhle podceníte výživu, cvičenie vám nepomôže. Preto toľko ľudí končí a zlyhá. Majú zle nastavený výživový plán a tak sa mylne domnievajú, že im nezostáva nič iné ako venovať viac času cvičenia. Na to už nie je čas ani sila, a tak radšej všetko hodí za hlavu.

Ak cvičíte až sa z vás fajčí a stále nemôžete schudnúť, je čas prehodnotiť svoj jedálniček.

Ako často cvičiť, keď chcem nabrať svaly?

Kľúčom k väčšej sile je menšia frekvencia a viac intenzity. Môžete cvičiť len dva dni v týždni. Počas cvičenia na seba buďte tvrdí a snažte sa dostať na maximum. U HIIT tréningov môžete predĺžiť pauzy, ale nesmie vám ubúdať počty opakovaní, tak rýchlo ako keď máte krátke pauzy. Počas niekoľkých mesiacov získate silu, ktorú ucítite aj uvidíte. Opäť záleží na východiskovej pozícii. Akonáhle sa dostanete do pokročilej úrovne, je získanie ďalšej sily a objemu svalov výrazne zložitejšie.

Je vašim cieľom predovšetkým sila a svaly?

Potom budete musieť robiť HIIT tréningy častejšie. Väčšine ľudí vyhovuje a funguje tréning 3x – 5x týždenne a niekoľko dní odpočinku. Potrebujete sa zamerať ešte viac na intenzitu. Dobrý spôsob ako budovať svaly na nohách sú drepy na jednej nohe. V prípade budovanie sily je niekedy potrebné cvik modifikovať. Akonáhle nemôžeme, prejdeme na drepy na jednej nohe s pridržovaním sa napríklad rámu dverí. Dôležité je neprestávať, keď už nemôžem cvik vykonať, len si pomôcť určitou modifikáciou.